Om du söker...

Ty HERRENS ögon överfar hela jorden,
för att han
med sin kraft
skall hjälpa dem
som med sina hjärtan
ger sig hän åt honom.
2 krön 16:9





Du kanske just nu befinner dig i en situation där allt är mörkt omkring dig, och ditt hopp har förlorat sitt fäste. Din kraft är slut och du ser inte någon utväg. Du undrar hur det ska gå och om förändring någonsin kommer att ske. Du känner dig ensam och himlen är ovanligt tyst…

Det är där, mitt i din situation, som Gud har lovat att komma med sin räddning. Han har lovat att hjälpa och bära dig med sin kraft. Han vill hjälpa dig, om du söker honom av hela ditt hjärta.5 Mos 4:29 Gud är trofast och mäktig att hålla det han har lovat, och därför överger han inte den som söker honom. Ps 9:11 Han sänder sitt ord till dig, och då smälter det frusna och kalla som vill hålla dig i sitt grepp. Han låter Andes vind blåsa, och då stömmar på nytt igen levande friskt vatten inom dig. Ps 147:18


Glöm inte att Gud har kallat dig vid namn och att du är hans. Om du än måste gå genom vatten eller starka strömmar så är han med dig. Om du än måste gå genom eld, skyddar han dig så att du inte bränner dig. Du är dyrbar i hans ögon, du är högt aktad och älskad av honom. Du behöver inte frukta, för Gud är med dig. Jes 43:1-5



Sitt i stillhet och tystnad inför Guds Ansikte. Hör hans ord till dig:

Sök mitt ansikte
kom nära mig
sök mitt ansikte
jag vill komma nära dig
jag är din Gud
som helar dig
som renar dig
jag vill fylla dig
med min kraft
med min härlighet
     öppna ditt hjärta
     för mig…




Din bön kan vara:
Jesus, du som är Underderbar i råd, Väldig Gud, Evig Fader, Fridsfurste Jes 9:6
...låt ditt ansikte lysa över migPs 31:17



3 kommentarer:

  1. Ja,den som söker han finner och för den som bankar,skall det vara upplåtet!!! För Jesus finns inga hopplösa "fall",tack och lov!!!Han har all makt både i himmelen och på jorden,och vänder man sig till Honom,så får man inte ett nej!!! Vi är så dyrbara för Honom att Han utgav Sitt eget blod,till lösen för oss,och det finns inget som är så fruset att inte Han kan smälta det!!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Tusen takk for et velsignet inlegg,og en hyggelig kommentar!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jeg er så glad for at jeg tok imot Jesus,og jeg har aldri angret.
    Nei,det finnes ingen håpløse tilfeller for Jesus,og når han klarte Katthultarn kan alle bli Frelst.TAKK KJÆRE JESUS!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Rening från synd du ger. Frid som förbliver. Kraft för var dags behov, år efter år. Framtiden, ljus och lång. Möter jag nu med sång. Tills jag hos dig en gång. Vid målet står. Stor är din trofasthet. Ny är var morgon, din nåd emot mig. Var dag du åt mig ger, det som du nyttigt ser, stor är din trofasthet, Herre mot mig...TACK FÖR ETT VÄLSIGNAT BUDSKAP SELA.

    SvaraRadera